Σας προσκαλούμε να ελέγξετε πόσο αξιόπιστα είναι τα αποτελέσματα των παρακάτω μελετών που εξηγούν πώς ορισμένα πράγματα επηρεάζουν την αντίληψή μας για τους άλλους.
Χειραψία
Έρευνα που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο της πολιτείας της Αλαμπάμα των ΗΠΑ έχει δείξει ότι από μία μόνο χειραψία μπορούμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα.
Διαπιστώθηκε ότι όσο πιο δυνατή είναι η χειραψία, τόσο μεγαλύτερος είναι ο σκοπός και η εμπιστοσύνη που βγάζει το άτομο που στέκεται απέναντί σας. Επιπλέον, η ίδια μελέτη διαπίστωσε ότι τα άτομα με σταθερή χειραψία, συχνά είναι πολύ συναισθηματικά και κοινωνικά.
Νευρικές συνήθειες
Δεν μπορούμε να ελέγξουμε τις πιο κοινές συνήθειες, όπως το να παίζουμε με τα μαλλιά μας ή να τρώμε τα νύχια μας, και άλλες παρόμοιες ενέργειες.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο του Michigan, οι άνθρωποι με «νευρικές» συνήθειες έχουν την τάση να είναι τελειομανείς και σχεδόν ποτέ δεν μπορούν να χαλαρώσουν εντελώς. Επιπλέον, αυτές οι συνήθειες ενισχύονται όταν νιώθουμε λυπημένοι, κουρασμένοι ή βαριόμαστε.
Έχετε κατοικίδιο ζώο
Η καθηγήτρια Ψυχολογίας Δρ. Denise Gastello από το Πανεπιστήμιο του Carroll των ΗΠΑ, πραγματοποίησε μια έρευνα σε 600 συμμετέχοντες φοιτητές, όπου κάποιοι κατατάσσονταν ως λάτρεις γάτας, ενώ οι άλλοι προτιμούσαν τα σκυλιά.
Αποδείχθηκε ότι οι κυνόφιλοι είναι άνθρωποι πιο δραστήριοι και κοινωνικοί. Όσοι προτιμούν τις γάτες, στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι εσωστρεφείς, ευαίσθητοι και ευάλωτοι. Όσοι λατρεύουν τα σκυλιά συχνά ακολουθούν τους κανόνες, ενώ οι ιδιοκτήτες γάτας, στις περισσότερες περιπτώσεις μπορεί να ονομαστούν αντιδραστικοί.
Ως εκ τούτου, αν σε μια πρώτη συνάντηση δείτε πάνω στα ρούχα κάποιου τρίχες από κατοικίδιο ζώο, ίσως αυτό θα βοηθήσει να ξεκινήσετε μια συζήτηση μαζί τους.
Οπτική επαφή
Σύμφωνα με τον Δρ Adrian Furnham, καθηγητή ψυχολογίας, οι άνθρωποι που ψάχνουν κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας την οπτική επαφή, θεωρούνται πολύ εγκάρδιοι, αλλά και πολύ ειλικρινείς.
Επιπλέον, μια μεγάλης διάρκεια οπτική επαφή έχει να κάνει με την εξωστρέφεια και η μικρή διάρκεια με την εσωστρέφεια του συνομιλητή. Όσοι είναι σε θέση να κοιτάζουν για αρκετή ώρα τον συνομιλητή τους, νιώθουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και έχουν μια πλούσια κοινωνική ζωή.
Πώς μπορείτε να επικοινωνείτε με τους σερβιτόρους
Ο τρόπος που μιλάει κάποιος σε σερβιτόρους και σε προσωπικό υπηρεσίας, μπορεί να πει πολλά γι “αυτόν. Αν ένα άτομο είναι ευγενικό προς άτομα που εξαρτάται, και είναι αγενής προς τους ανθρώπους που είναι πιο κάτω από αυτόν στην θέση εργασίας ή την κοινωνική θέση, αποτελεί απόδειξη της κακής στάσης του προς τους ανθρώπους γενικότερα.
Υπάρχει ακόμη ένας άγραφος «κανόνας του σερβιτόρο», που διατυπώθηκε από αρκετούς επιφανείς επιχειρηματίες. Ένας από αυτούς εκμυστηριεύτηκε ότι μία φορά κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης, που έλαβε χώρα σε εστιατόριο, αρνήθηκε να προσφέρει τη θέση σε ένα αγαπητό πρόσωπο, που φέρθηκε με αγένεια προς τον σερβιτόρο.
Ακρίβεια
Όσοι αργοπορούν σε μια συνάντηση, συχνά αναπτύσσεται μια αρνητική εντύπωση πριν από ένα ραντεβού. Στην πραγματικότητα, ο λόγος της καθυστέρησης μπορεί να είναι, για παράδειγμα, η διαφορετική αντίληψη του χρόνου.
Ωστόσο, αν η καθυστέρηση γίνεται συστηματικά, τότε έχετε μπροστά σας, κατά πάσα πιθανότητα, το λεγόμενο άνθρωπο-τύπου «Β». Όπως φαίνεται από έρευνα , αυτοί οι άνθρωποι είναι ήρεμοι, δεν βιάζονται, νιώθουν ισορροπημένοι και δεν είναι διατεθειμένοι για φιλοδοξίες, ενώ οι άνθρωποι της «Α» κατηγορίας είναι φιλόδοξοι, δραστήριοι και πιο επικεντρωμένοι στην καριέρα τους.
Χρήση του τηλεφώνου κατά τη διάρκεια συζήτησης
Ίσως δεν υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από την συνήθεια, που θέλετε πάντα κάτι να ελέγξετε στο κινητό σας. Δημιουργεί την εντύπωση ότι δεν ενδιαφέρεστε αρκετά για τη συζήτηση και για τον συνομιλητή σας.
Επιπλέον, οι ερευνητές από το Αμερικανικό Πανεπιστήμιο στο Elon κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το συνεχές ψάξιμο στο κινητό κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης, σημαίνει ότι δεν επικεντρώνεστε πλήρως με τη συνομιλία και δεν κατανοείτε το συνομιλητή σας.
Άλλες έρευνες έχει δείξει ότι οι άνθρωποι που ελέγχουν συνεχώς το e-mail ή ενημερώνονται σε σελίδες social media, είναι συναισθηματικά ασταθείς και υποσυνείδητα προσπαθούν να φτιάξουν τη διάθεσή τους.