Η αμερικανική αεροπορική εταιρεία χρησιμοποιεί για ορισμένες πτήσεις αεροσκάφη τύπου Bombardier CRJ, τα οποία δεν μπορούν να λειτουργήσουν όταν κάνει ζέστη άνω των 47,7 βαθμών.
Κι αυτό γιατί η υπερβολική ζέστη έχει συνέπειες για την απογείωση του αεροπλάνου.
Ο ζεστός αέρας είναι πιο αραιός από τον ψυχρό αέρα και το αεροσκάφος χρειάζεται μεγαλύτερη ταχύτητα για να απογειωθεί.
Αλλά η πίστα του αεροδρομίου του Φίνιξ δεν είναι τόσο μεγάλη ώστε τα αεροσκάφη να ανεβάζουν τόσο μεγάλες ταχύτητες, όπως εξηγεί η USA Today.
Μόνο οι πτήσεις με αεροσκάφη πιο μεγάλα, τύπου Airbus και Boeing, πραγματοποιήθηκαν κανονικά.
EClydez
Το ίδιο φαινόμενο είχε σημειωθεί και στις 26 Ιουνίου 1990, όταν η θερμοκρασία έσπασε κάθε ρεκόρ, με 50° C και πολλές ματαιώσεις πτήσεων.
Όταν ο καύσωνας πλήττει την Αριζόνα, οι κάτοικοι παίρνουν έκτακτα μέτρα, όπως τοποθετώντας ύφασμα στα χερούλια της πόρτας στα καταστήματα. Επίσης, οι σκύλοι δεν μπορούν να περπατήσουν στην άσφαλτο γιατί καίγονται.
Aς σημειωθεί ότι στην Αριζόνα έχασαν ήδη τη ζωή τους 4 άτομα από τον καύσωνα, ενώ πυρκαγιές μαίνονται σε πολλές περιοχές, οι οποίες εκκενώνονται.
«Είμαστε κοντά στο να σπάσουμε κάθε ρεκόρ», δήλωσε ο εκπρόσωπος της πυροσβεστικής του Φίνιξ, Larry Subervi. Τέσσερις ορειβάτες πέθαναν στην Αριζόνα από τον καύσωνα, εκ των οποίων μια 28χρονη που ανέβαινε σε βουνό με ποδήλατο. «Ηταν έμπειρη και είχε πολύ νερό μαζί της, αλλά δεν άντεξε τον καύσωνα», δήλωσε ο Larry Subervi.
Στο Νέο Μεξικό και στην Καλιφόρνια ο καύσωνας καίει τα πάντα: 50 βαθμοί στο δάσος του Cibola όπου μαίνονται πυρκαγιές, 48 βαθμοί στο Palm Springs και 40 στο Λος Άντζελες, όπου σημειώθηκαν διακοπές ρεύματος.