Είτε έχει να κάνει με το να κάνουν ένα μάθημα πιο εύκολο στην κατανόηση, είτε με το να κρατήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών, οι δάσκαλοι συχνά βρίσκουν μοναδικούς τρόπους για να βοηθήσουν τους μαθητές τους να πετύχουν.
Η λογοθεραπεύτρια Amy Maplethorpe δεν αποτελεί εξαίρεση.
Η Amy διδάσκει στο Raymond Ellis Elementary School στο Round Lake στο Illinois. Με λίγη δουλειά και πολλή δημιουργικότητα βρήκε έναν τρόπο να βοηθήσει τους μαθητές με τις αισθητηριακές ανησυχίες τους. Η λογοθεραπεύτρια χρησιμοποίησε κόλλα σιλικόνης για να κολλήσει μισά μπαλάκια τένις στις καρέκλες της αισθητηριακής αίθουσας του σχολείου.
Βοηθώντας μαθητές με τις αισθητηριακές πληροφορίες
Η Amy είπε ότι οι καρέκλες βοηθάνε τα παιδιά που δυσκολεύονται να ελέγξουν τις αισθητηριακές πληροφορίες μέσα στο σώμα και στο περιβάλλον τους. Κάποιοι από τους μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολία σε αυτό τον τομέα συχνά διαγιγνώσκονται με αυτισμό. Άλλοι έχουν διαγνωστεί με σύνδρομο Down ή με κάποια διαταραχή επεξεργασίας αισθητήριων ερεθισμάτων.
Η διαταραχή επεξεργασίας αισθητήριων ερεθισμάτων (SPD) αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο το νευρικό σύστημα λαμβάνει μηνύματα από τις αισθήσεις και τα μετατρέπει σε κατάλληλες κινητικές και συμπεριφορικές αποκρίσεις. H SPD συμβαίνει όταν τα αισθητήρια σήματα είτε δεν εντοπίζονται είτε δεν οργανώνονται σε σωστές αποκρίσεις. Ένα άτομο με SPD δυσκολεύεται να επεξεργαστεί και να αντιδράσει με βάση τις πληροφορίες που λαμβάνει μέσα από τις αισθήσεις. Αυτό το δυσκολεύει σε καθημερινές εργασίες.
Τα μπαλάκια του τένις προσφέρουν διαφορετική υφή από ότι οι κανονικές καρέκλες. Η Amy εξήγησε, «Το να καθίσει πάνω σε μια τέτοια καρέκλα μπορεί να είναι το ερέθισμα που χρειάζεται ένας μαθητής εκείνη την στιγμή αντί για την επίπεδη επιφάνεια.»
Τα αποτελέσματα
Τα αποτελέσματα είναι διαφορετικά για κάθε μαθητή. Αλλά η Amy έχει παρατηρήσει πλεονεκτήματα από τις καρέκλες σε πολλούς από τους μαθητές της. «Οι μαθητές της πρώτης τάξης που χρησιμοποίησαν την καρέκλα, έχουν γίνει πιο υπομονετικοί και ακολουθούν οδηγίες», είπε. Επίσης, παρατήρησε μια μείωση στην ανησυχία των νεαρότερων μαθητών της, ενώ περίμεναν να γράψουν τεστ.
Σε έναν από τους μαθητές της Amy ο οποίος έχει αυτισμό αρέσει να περνάει το χέρι του πάνω από τα μπαλάκια του τένις. Αυτός είναι ένας ακόμα τρόπος για να λάβει αισθητηριακό ερέθισμα. Σε έναν άλλο αρέσει να κάθεται στην καρέκλα ενώ ακούει μουσική.
Η Beth Kiewicz είναι η Διευθύντρια του Raymond Ellis Elementary. «Όταν ικανοποιούνται οι αισθητηριακές ανάγκες ενός παιδιού, αυτό μας επιτρέπει να περνάμε στις ακαδημαϊκές τους ανάγκες. Πρέπει να κοιτάξεις ολόκληρο το παιδί – κοινωνικά, συναισθηματικά και ακαδημαϊκά. Γι’αυτό είμαστε εδώ.»
Το Raymond Ellis Elementary School δημοσίευσε μια φωτογραφία της Amy με τις καρέκλες της στην σελίδα του στο Facebook. Η δημοσίευση έχει κοινοποιηθεί πάνω από 91.000 φορές. Η Amy δίνει τα εύσημα για την ιδέα στο Pinterest και είναι ενθουσιασμένη με τα αποτελέσματα. «Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένη που αυτό “απογειώθηκε” και είμαι ενθουσιασμένη με τα πλεονεκτήματα του για τους μαθητές σε όλη την χώρα, για τους εκπαιδευτικούς και για τους γονείς.»