Ποιοι ήταν οι λόγοι που οδήγησαν την διοίκηση της Zara να κλείσει το κατάστημα στην οδό Σκουφά; Τι θα ανοίξει στην θέση του;
Η εύκολη μετάφραση: “η κρίση έκλεισε το Zara στο Κολωνάκι”, η οποία κυκλοφόρησε λίγο μετά από την εικόνα του κλειστού καταστήματος στην οδό Σκουφά φαίνεται να μην έχει βάση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του news247 η επιλογή αυτή της διοίκησης έχει να κάνει με το ότι το συγκεκριμένο κατάστημα είναι πλέον μικρό για τα δεδομένα της σημερινής αλυσίδας Zara.
Χαρακτηριστικό ότι δεν υπάρχουν σκέψεις αποπένδυσης από τον όμιλο Inditex (η μητρική της Zara) είναι ότι στο συγκεκριμένο ακίνητο εξετάζεται να λειτουργήσει άλλο σήμα του ομίλου.
Έτσι πέρα από το Massimo Dutti και Zara Home που ήδη έχει ο όμιλος στο Κολωνάκι σύντομα θα έχει παρουσία στην περιοχή και με ένα εκ των Stradivarius, Pull&Bear, Oysho, Bershka που είναι τα υπόλοιπα σήματα με τα οποία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.
Ένα άλλο ενδεικτικό στοιχείο που δείχνει ότι ο όμιλος Inditex δεν χτυπήθηκε ιδιαίτερα από την κρίση στην Ελλάδα είναι ότι το 2015 παρουσίασε μέσω των δραστηριοτήτων στην χώρα μας αύξηση πωλήσεων της τάξης του 6% φθάνοντας τα 420,5 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα η αλυσίδα Zara εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 6,04% στα 196,3 εκατ.ευρώ, ενώ διψήφια αύξηση πωλήσεων παρουσίασαν οι αλυσίδες Stradivarius (+15,02%) με πωλήσεις 43,7 εκατ.ευρώ και Zara Home (+12,41%) στα 17,2 εκατ.ευρώ. Ακολούθησε η αλυσίδα Bershka με αυξημένες πωλήσεις κατά 7,03% στα 68,6 εκατ.ευρώ, η Oysho με 20 εκατ.ευρώ (+2,93%) και η Pull&Bear με πωλήσεις της τάξης των 48,1 εκατ.ευρώ (+0,51%). Η μοναδική αλυσίδα του ομίλου η οποία παρουσίασε μικρή κάμψη (-1,74%) είναι η Massimo Dutti, της οποίας οι πωλήσεις ανήλθαν το 2015 στα 26,6 εκατ. ευρώ.
Με το κλείσιμο του καταστήματος της οδού Σκουφά, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, ο όμιλος διατηρεί μεν παρουσία στην εμπορική πιάτσα του Κολωνακίου, ωστόσο με δύο άλλα brands, τα Massimo Dutti και Zara Home. Το κοντινότερο κατάστημα Zara στην περιοχή είναι αυτό της οδού Κοραή, το οποίο είναι από τα μεγαλύτερα του ομίλου στην Ελλάδα και στεγάζεται σε ένα από τα εμβληματικά διατηρητέα του κέντρου της Αθήνας.
Η αποχώρηση της αλυσίδας Ζara έρχεται να επιβεβαιώσει τη …μετάλλαξη της πλέον δημοφιλούς, κατά το πρόσφατο παρελθόν, εμπορικής πιάτσας για τις πιο γνωστές φίρμες στον κλάδο της ένδυσης και όχι μόνο: Μετάλλαξη, η οποία έχει αναδείξει το Κολωνάκι μέσα στην κρίση σε πιάτσα… λουκέτων ή – στην καλύτερη περίπτωση – καταστημάτων εστίασης.
Από πλευράς της ίδιας της Ζara, διαμηνύεται ότι η αποχώρηση της από το Κολωνάκι, δε σχετίζεται με πτώση των πωλήσεών της στην ελληνική αγορά, πολύ περισσότερο όταν ο όμιλος Inditex συνεχίζει να επενδύει στη χώρα μας με ανακαινίσεις- επεκτάσεις υφιστάμενων καταστημάτων ή λειτουργία νέων σημείων εντός κι εκτός Αθηνών για τις υπόλοιπες φίρμες, με περισσότερα τετραγωνικά μέτρα σε μαγαζιά μεγαλύτερης εμπορικής προβολής.
Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, εντός του 2016 έχει ανοίξει ένα νέο κατάστημα Stradivarius στην Κοζάνη, ενώ έχουν ανακαινιστεί το κατάστημα Stradivarius στην οδό Τσιμισκή, τα Pull & Bear και Stradivarius στο The Mall Athens, ενώ σε εξέλιξη είναι και η ανακαίνιση του καταστήματος Zara εντός του ίδιου εμπορικού κέντρου. Κατά το προηγούμενο έτος άνοιξαν τα Pull & Bear, Stradivarius και Berska στο εμπορικό κέντρο River West, δύο νέα καταστήματα Stradivarius σε Ρόδο και Τρίκαλα,και το εποχιακό κατάστημα της Οysho στη Μύκονο.
Αυτή την στιγμή ο όμιλος Inditex λειτουργεί στη χώρα μας συνολικά 46 καταστήματα για τη φίρμα Ζara, 29 για την Berska, 19 της αλυσίδας Οysho, 24 της Pull & Bear, 20 ακόμη καταστήματα της Stradivarius, 13 της Massimo Dutti, 10 της Zara Home, ενώ παρούσα στην Ελλάδα δηλώνει, μέσω του e-shop της και η αλυσίδα Uterque.
Σημειώνεται ότι η Zara Ελλάς με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία (οικονομική χρήση 1/2/2014- 31/1/2015) είχε αυξημένες πωλήσεις ύψους 185,1 εκατ. ευρώ από 183,4 εκατ. ευρώ το αμέσως προηγούμενο οικονομικό έτος, ενώ σε επίπεδο κερδοφορίας τα αντίστοιχα νούμερα ήταν στα 3,1 εκατ. ευρώ από 10,7 εκατ. ευρώ.